World Menu Report 2 – Bæredygtige køkkener

World Menu Rapport 2 er en uafhængig global forbrugerundersøgelse(1)som blev udført i juli 2011 og omhandler forbrugernes holdninger til bæredygtige køkkener og reducering af madspild(2).

Undersøgelsen påviser at madspildsreduktion er et varmt emne blandt verdens restaurantgæster, som gør det klart, at de bekymrer sig om det madspild der genereres, når de spiser ud af hjemmet:

  • Ca. 80% af den vestlige verdens forbrugere(3) er bekymrede over madspildet på spisesteder væk fra hjemmet.
  • 75% af den vestlige verdens forbrugere bekymrer sig over, om miljøvenlig bortskaffelse af madspild findes i professionelle køkkener.
  • 61% af den vestlige verdens forbrugere føler, at der bør være mere åbenhed om, hvad deres måltid indeholder, og hvordan det er købt og produceret.
  • Over 40% af den vestlige verdens forbrugere er villige til at betale mere for måltider på steder, der her implementeret madspildsreducerende ordninger.
  • Næsten halvdelen (48%) af verdens forbrugere mener, at reducering af professionelle køkkeners madspild er et regeringsansvar.

Unilever Food Solutions ønsker at hjælpe foodservice branchen med at tackle dette problem gennem vores samarbejde med Sustainable Restaurant Association samt et lokalt partnerskab med Agrotech.

Download World Menu rapport 2 om madspild Download GRATIS madspildsværktøj
 
1. Undersøgelsen er udført af: Brain Juicer ® vagtel-kvant Mind Reader ® og Face Trace ®
2. Metodik: Kvalitative interviews af 8000 forbrugere i USA, UK, Tyskland, Kina, Rusland, Brasilien, Polen og Tyrkiet (500 i hvert land), som spiser ude mindst en gang om ugen.
3. Forbrugere i Tyskland, UK og USA
Download Madspildsværktøj
 
Læs World Menu Rapport 2
 
Tips til reducering af madspild
 
 

Tilbage Til toppen Send siden Print siden
Maizena Maille Milda Crème Bonjour Lätta Knorr Lipton Hellmann's Phase Carte d'Or Becel
www.unileverfoodsolutions.dk