Menu

Hos Pukka lever vi for at nyde godt af alt det fantastiske, naturen har at byde på, og vi gør det gennem vores prisbelønnede og etisk producerede urteteer. Vores mål er at skabe en verden, hvor planterne spiller en vigtig rolle i menneskers sundhed og velbefindende. Hertil kommer, at vi stræber efter at være et forbillede for andre ved at køre vores forretning på en bæredygtig og etisk måde. 

Vores grundlæggere Sebastian og Tim grundlagde Pukka fra deres respektive hjem i 2001. Siden da er der sket en masse. I dag findes Pukka i over 49 lande rundt om i verden, og i september 2017 blev Pukka, som led i bestræbelserne på at gøre etisk og bæredygtigt velbefindende tilgængeligt for verden, en del af Unilever-familien. 

Vores mission er, gennem planter, at inspirere folk til at leve et mere bevidst liv. Hver dag er en stræben efter at skabe noget, som både mennesker, planter og planeten kan drage nytte af.

Vores vision om bæredygtighed

Vi ønsker, at Pukka skal ses som en pioner, når det kommer til at understøtte en sund levevis på både individ- og samfundsniveau og i forhold til miljøet. Pukka skal have en mærkbar nettopositiv, regenerativ effekt på mennesker, planter og planeten. 

The story of Pukka tea

03:18

Lær vores grundlæggere at kende

Efter at have studeret Ayurveda i ti år fik Sebastian Pole ideen til at udvikle urteblandinger, der kunne gøre både mennesker og vores planet godt. Han havde mange års erfaring med dyrkning af økologiske urter og at lave drikke ud af dem. Det var ganske enkelt tid til at starte en virksomhed, der kunne skabe en positiv forandring i verden. 

Hans idéer blev snart til virkelighed. I en lille lokal avis i den engelske by Bristol så han en reklame for et firma, der, ligesom han selv, ønskede at skabe noget, der kunne have en positiv indvirkning på verden. Året var 2001, og manden bag annoncen var Tim Westwell, som af helbredsmæssige årsager var begyndt at lede efter et gladere og mere bevidst liv, end han kunne se sin karriere indenfor salg og marketing give ham. 

Over flere kopper te lagde Tim og Sebastian en plan for, hvordan de skulle forsyne verden med økologiske urteteer og kosttilskud. Siden da har Pukka udviklet sig til at blive en af de mest succesrige virksomheder indenfor sit felt og findes i dag i mere end 40 lande.

Tim og Sebastian har i fællesskab udviklet en forretningsmodel, der er socialt, miljømæssigt og økonomisk regenerativ. Man tilbyder 100% økologiske og 100 % Fair For Life-certificerede teer og giver 1 % af indtægterne tilbage til miljøorganisationer.  Desuden har man som fast medlem af B-Corporation forpligtet sig til at skabe noget godt med sine forretninger.