Jeg arbejder i

Fortsæt

Vi opdatere indholdet på
baggrund af din virksomhedstype

At smide mad ud er yt, og det plantebaserede er ikke længere et ”alternativ”, men et helt almindeligt dagligdagsvalg. Ja, sådan kan man opsummere vores nyeste trendundersøgelse, hvis man skal fatte sig i korthed. For selv om vi elsker at nørde forskellige madtrends, er det svært at vende det blinde øje til det faktum, at bæredygtighed ikke kun er trenden med stort T, men også er nødvendigheden med stort N. Alligevel giver vi dig her nogle trends inden for bæredygtighed.

Vegetarisk – ikke længere en big deal!

Det er efterhånden længe siden, at det grønne blev betragtet som "det nye sort", og længe siden at man kunne slippe afsted med at servere en tør vegetarpølse eller to sølle gulerødder og modtage gæstens taknemmelighed. Det er nu blevet til en selvfølge, at det grønne er lækkert eller sågar endnu bedre end det animalske, og branchen har hørt budskabet og hævet niveauet betragteligt. Vi har allerede flere saftige og smagfulde alternative til kød i porteføljen og glæd dig til april, hvor vi lancerer yderligere to produkter! Blandt andet en sprød, gylden, mør og saftig burger, der ikke indeholder så meget som et strejf af kylling, men så meget desto mere smag og nydelse. Hold øje hos din lokale grossist, og sørg for, at 2022 bliver et rigtig godt år, ikke mindst fra et vegetarisk perspektiv!

Klimabevidstheden er stigende!

Hvor meget koster din burger? Altså når det gælder klimapåvirkning? At tale om forskellige retters CO2-belastning er ikke noget nyt, men måske er vi nu blevet mere modtagelige over for budskabet? Som nævnt i vores septemberrapport 2021, ICA- og Novus-undersøgelsen, "plantebaseret 2025", mente 39 % af respondenterne, at ønsket om at reducere klimapåvirkning er den absolut stærkeste drivkraft bag tilvalget af det plantebaserede/vegetariske, og hele 67 % var bekymrede for klimaudviklingen. I aldersgruppen 18-29 år var tallet endnu højere, hele 79 %! Hvorfor ikke gøre det lettere for alle, der engagerer sig, OG guide dem, der ikke har den samme viden, til klimavenligere valg? Brug vores CO2-beregner og lad resultatet vise sig på din menu!

En gårsdagens, tak!

Har du prøvet at sælge dagens ret fra i går til halv pris? I så fald har du muligvis modtaget lovprisninger fra både miljø- og prisbevidste gæster. At sætte prisen ned og tydeligt markere en ret som "gårsdagens" er en virkelig god bæredygtighedstrend, der desuden bidrager med en rigtig god eftersmag – nemlig følelsen af at have fået sin mad til en god pris. Vi tror derfor på flere af gårsdagens retter på dagens menu i 2022!

Doggybaggen er endelig kommet ud af skammekrogen!

Vi har talt meget om det, men nu kommer det magiske spørgsmål: "Vil du have det med hjem?". Det er en sætning, man faktisk hører oftere og oftere, når man som gæst ikke har formået at spise op. Helt bestemt godt, men stadig ikke godt nok. Lad det være vores nytårsforsæt, at vi i 2022 skal tilbyde endnu flere gæster en doggybag. På den måde får vi også reduceret tallerkenspild. Gæsterne bliver glade, og det samme gør Moder Jord. Win-win, som man siger.

Har du problemer med madspild ud over tallerkenspild?
Så kan vores superskarpe værktøj hjælpe dig Wise Up On Waste!