Et flot madbillede er som nektar for Instagrambrugere. Du har sikkert bemærket, at mobilen kommer frem, så snart maden serveres. De flytter flasker, møblerer om i din restaurant og stiller sig op for at tage det perfekte madbillede at "slå op".

Almenhedens store kærlighed til madbilleder er en perfekt måde for restauranter at markedsføre sig selv på. Der findes masser af apps, man kan downloade, og som hjælper dig til at få rigtigt appetitvækkende madbilleder. Vil du vide mere om, hvordan du tager lækre madbilleder? Klik her.

 

 

Kom i gang med Instagram

Hvis du ikke allerede har gjort det, så er det på tide at downloade Instagram og oprette en konto. Tænk derefter på, hvilken stil din restaurant har, og forsøg også at få denne fornemmelse frem i de sociale medier. Alt sammen for at dine kunder skal kunne genkende dit madsted, når de besøger dig online.

 

 

Læg noget op med jævne mellemrum

Kontinuitet er A og Ω i sociale medier. Hav gerne et skema for, hvornår din restaurant skal slå billeder op, så der ikke går to måneder mellem posteringerne. Hvis du vil være på den sikre side, kan du udpege en person i din restaurant, som er ansvarlig for at administrere kontoen. Husk også at skrive en sjov, inspirerende eller informativ caption (kommentar til billedet) og at #hasttagge. Dette gør det nemmere at sprede og like dine billeder. En anden og nem måde at få følgere på er selv at kommentere og like gode madbilleder samt at følge de konti, som du vil have til at følge dig.

 

Gør din Instagramkonto til en like-bombe

Sørg for, at det, du slår op, er relvant for dine følgere. Kaffe- og morgenmadsbilleder om morgenen, et billede af dagens ret, når dine gæsters maver knurrer allermest, og en læskende cocktail, når de overvejer, hvor de skal nyde aftenens drink, er et relevant oplæg. Fortæl gerne om din mad, for eksempel hvor aftenens fisk kommer fra, eller hvad der gør din signaturret så speciel. På den måde fylder du dine retter med historier, som dine kunder vil dele.